Bort iszik és vizet prédikál a Microsoft

Steve Ballmer

Itthon még nem igazán láttam túlzottan felbukkanni, de a MIcrosoftnak van egy Scroogled nevű kampánya, ami nem másról szól, mint hogy a Google gonosz, a GMail rossz - és ha van egy kis eszed, akkor Hotmailt használsz (vagy épp milyen néven fut most a saját levelezőjük). Maga a kifejezés a Screwed by Google összevonásából született, ami nyers fordításban annyit tesz, hogy átverve a Google által. Persze - mint a Microsoft esetében újabban szinte mindig - most is az a leghangosabb, aki ugyanúgy sáros az egészben.

Az egész Scroogled dolog arra akarja felhívni a figyelmet, hogy a Google a levelek tartalmát felhasználva is szórja a felhasználókra a célzott reklámokat, míg a Microsoft ilyet soha nem tenne - de erről egy kicsit később. Az e-mail szolgáltatók mindegyike átvizsgál minden beérkező levelet, amivel a spamet és a malwaret szűrik ki. Nem képez ez alól kivételt a Google és a Microsoft sem.

Mindkét cég esetén jelen van az is, hogy egyetlen fiókkal több szolgáltatás használatát élvezhetjük: ilyen a GMail, a YouTube, a Google+ és társai, amelyek használata közben a rendszer infókat gyűjt a tevékenységeinkről - ha be vagyunk jelentkezve. Ezeket felhasználva pedig később személyre szabott tartalmakat és reklámokat dobálnak felénk, ami egy elég elterjedt gyakorlat.

A Ballmer-kompánia sárdobálása akkor kezdődött, amikor a Hotmail/Outlook.com legutóbbi frissítése után a felhasználószám még mindig nem akart nőni. Az első fázisban még viszonylag lightosan nyomták a dolgot, csak valami érdekes tanulmánnyal igyekeztek rámutatni, hogy az Android felhasználók 80-90%-a igazából Hotmail accountot akar, de a Google gonoszsága miatt ezt nem tehetik meg. Nyilván, Steve, nyilván...

Mivel ez nem vált be kicsit keményebbre vették a figurát és megszületett a Scroogle, ami gyakorlatilag olyan, mint ha egy boszorkány károgna a másikra, hogy égessék el máglyán: a fő fegyver pedig nem más, mint hogy a Google köztudottan scanneli a levelek tartalmát és azt is felhasználja a célzott reklámokhoz. Míg a Microsoft nem tesz ilyet, ők csak azt az infót használják fel, amit regisztrációkor - és a Bing használatakor - gyűjtögetnek. Plusz egy kis mellékest, amit valahogy hirtelen hevesen elkezdtek tagadni, miután a The Wall Street Journalban megjelent.

A lényeg, hogy a Microsoft a célzott reklámokhoz nem használja fel a levelek tartalmából nyert infókat - csak a levél tárgyát vizsgálják. Ja, és még azokat az infókat, amiket a Windows 8-ba történő bejelentkezés után halásznak össze, ami elég tetemes lehet, figyelembe véve, hogy a számítógép bekapcsolásától a kikapcsolásig használjuk a fiókot. De nem baj, a Google a gonosz.