Biztosítással is vásárolhatók új készülékek a Telenornál
Október 25-étől a Telenor egyéni és vállalati számlás ügyfelei háromféle konstrukcióban elérhető készülékbiztosítást köthetnek újonnan vásárolt készülékükre. A szolgáltatás ideális azoknak, akik szeretnék eszközüket olyan káresetekre is biztosítani, amelyekre a hagyományos jótállás nem terjed ki – legyen szó például a telefon leejtéséről, beázásáról, harmadik személy általi szándékos rongálásról vagy akár lopásról.
A Telenor és a Chubb European Group Limited biztosítótársaság október 25-től elérhető közös szolgáltatásával a havidíjas ügyfelek minimális havi ráfordítással folyamatosan biztonságban tudhatják készüléküket, megelőzve egy váratlan, nagyobb értékű pénzügyi kiadást sérülés vagy lopás esetén. A Basic, Medium és Extra konstrukcióban elérhető szolgáltatás különböző típusú káreseményekre nyújt biztosítást: a Basic csomag a készüléket érő véletlen károsodásra és rongálásra, a Medium ezek mellett a lopás három minősített esetére (betörésre, rablásra és zsebtolvajlásra), az Extra pedig mindezeken felül belső meghibásodásra és párásodásra1.
Káresemény típusa |
Basic |
Medium |
Extra |
Példák a fedezett biztosítási eseményekre |
Véletlen károsodás |
✓ |
✓ |
✓ |
A telefon leesik, összetörik, hirtelen vízzel/folyadékkal érintkezik |
Rongálás |
✓ |
✓ |
✓ |
Harmadik személy szándékosan földhöz vágja, összetöri, vízbe dobja |
Lopás |
x |
✓ |
✓ |
Gépkocsi feltörése, betöréses lopás, rablás, zseblopás |
Belső meghibásodás |
x |
x |
✓ |
A gyári garancia leteltét követő 365 napban fellépő belső meghibásodás |
Belső párásodás |
x |
x |
✓ |
A telefon belsejébe pára vagy izzadság jut |
A biztosítást a Telenor előfizetői új mobiltelefonra, tabletre és mobilinternetezésre alkalmas eszközre köthetik meg, amikor új készüléket vásárolnak a szolgáltatónál. A már havi 390 forinttól elérhető szolgáltatás havidíja, valamint a javítás vagy csere esetén fizetendő biztosítási önrész pontos összege a választott csomagtól, és a biztosított telefon vásárláskor aktuális bruttó listaárától függ2.
Ha a készüléket kár éri, a javításhoz vagy cseréhez nincs szükség személyes ügyintézésre: minden lépés telefonon intézhető, és a készülék szállításáról futárszolgálat gondoskodik, amelynek költségét a biztosító állja. Emellett az önrész kifizetése is a futárnál rendezhető. Ugyanakkor fontos tudni, hogy lopás vagy rongálás esetén a kárigény benyújtásához minden esetben szükséges rendőrségi feljelentést is tenni. A kárbejelentéshez és ügyintézéshez a biztosított ügyfeleknek a belföldről díjmentesen elérhető kárbejelentő vonalat kell tárcsázniuk3.
Elfogadott kár esetén a biztosító szervizpartnere a sérült készüléket a biztosításra vonatkozó általános szerződési feltételek szerint javítja, vagy ha ez nem lehetséges, illetve lopás történt, a rendelkezésre álló készlet függvényében azonos típusú, vagy hasonló paraméterekkel rendelkező készülékre cseréli. A sérült, meghibásodott eszköz elszállítása, valamint a javított, illetve az új készülék szállítása előre egyeztetett időpontban történik meg, ugyancsak futárszolgálaton keresztül.
A biztosítás hasznos lehet arra is, hogy az ügyfélnek ne okozzon gondot a javítás idejére másik telefont találnia, ugyanis erre az időtartamra kölcsönkészüléket igényelhet. A készülékbiztosítás külföldi utazás során is segítséget jelenthet: akkor is benyújtható a kárigény, ha a készüléket a külföldi tartózkodás során, az annak kezdetétől számított 60 naptári napon belül éri kár.
További információ: www.telenor.hu/keszulekbiztositas
1 A biztosítás által lefedett káresetek pontos részletei a www.telenor.hu/keszulekbiztositas oldalon találhatók
2 A biztosítási díjakról további információ a www.telenor.hu/keszulekbiztositas oldalon található
3 A vonal a 06 80 620-400-as zöld számon érhető el, munkanapokon 9 és 17 óra között