2017. November 23., Csütörtök

Heroes V – Tribes of the East - Will of Asha – The Bull’s Wake

E-mailNyomtatásPDF

Harmadik küldetés: The Bull's Wake

A térkép mérete: normál
Maximum szint: 20
Nehézségi mutató: 5/2
Patch: v3.0

A mese középpontjába végre ismét Ornella áll. Az első benyomásunk azonban mégis valószínűleg a csalódottság: a sötétséghez pártolt lovagina ugyanis elvesztette az összes eddig begyűjtött stat pontot, skillt és varázslatot, melyeket az első küldetés során szedtünk össze. Különösképpen a stat pontok néznek ki minden valószínűség szerint szörnyen, nagyon kevés Attackkal és még kevesebb Knowledge-dzsel. Szerencsére azonban ebben a misszióban meglehetősen direkt módon zajlanak a dolgok. Megszerzünk egy várost, felépítgetjük, majd sorban kiirtjuk az ellenfeleket.

Kezdő bónuszként a Markal's Skull a legjobb választás. Ez a remek varázstárgy ugyanis plusz 5 Spellpowerrel és Knowledge-dzsel segít, így Ornella Knowledge problémája átmenetileg megoldottnak nyilvánítható. Ezzel szemben a morálban elszenvedett büntetés az élőholtak esetében tárgytalan. Olyan kár, hogy ez a varázstárgy a későbbiekben nem utazik velünk a többi küldetéshez!

Ornella rögtön az elején az 1-es pontnál áll, makulányi kis sereggel. Haladjunk csak azonban egy kicsit észak felé, s rögtön egy csoport különös parasztba botlunk, akik valamilyen indítatásból egy nekró szimbólumon ácsorognak. Mint az hamarosan kiderül parasztjaink csupán álcázott élőholtakat, akiket Ornella ex-mestere Giovanni hagyott hátra. Mivel a hosszú ideje történő foszladozás következtében alaposan elbutultak, így minden további kérdés nélkül Ornella szolgálatába szegődnek.

Ennél már csak az lehet jobb, hogy a két közeli "Peasant Huts" is automatikusan kitűzi zászlónkat, s őreik szintén hűséget esküsznek ügyünk iránt. Minden héten 20-20 csontváz csatlakozhat majd Ornellához a kunyhókból. A térképen ezt követően nem egy hasonlóan elrejtett necro egységgel fogunk majd találkoznak ezek után. Egy aprócska nekromanta szimbólum jelenléte biztosít majd arról, hogy nem csapdába sétálunk épp. Példának okáért a b pont alatt néhány friss és üde zombi kecmereg ki a sírjából, hogy Kellemes Halloweent kívánhasson nekünk.

Ugorjunk be az istállóba (a szokásos S pont jelöli merre), majd célozzuk meg hajdan volt Giovanni barátunk otthonos kastélyát. A csata miatt nem kell aggódnunk, igazán egyszerű dolgunk lesz. Ez azonban az egyetlen Nekropolisz a térképen, ráadásul kellemetlenül hosszú ideig ez lesz az egyetlen rendelkezésünkre álló bázispont, így érdemes megbecsülni mindent, ami jut. Tűzzünk zászlót a közeli Ore Pitre és a fűrészmalomra északon azonnal – a kő ugyanis ismét hiánycikk lesz szinte egész idő alatt. Meglepő módon azonban egyik nyersanyagforrást sem védi semmi. Béreljünk emellett legalább egy másodlagos hőst, hogy Ornella nyomában járva összeszedje a maradékokat. Érdemes egy pillantást vetni a 2-es pontra is, itt ugyanis egy értékesebb artifact található (az én esetemben például egy körönként 1000 G pluszt biztosító Gold Bag volt elrejtve.)

Egyelőre ne húzkodjuk a 3-as szám alatt álló csoport bajszát, ugyanis a jelenlegi seregünk a fél fogukra sem elég. A c-vel és d-vel jelölt pontok irányába fordítsuk inkább figyelmünket, hiszen itt még több önként jelentkező tetem vár minket. Érdemes egy rövid látogatást tenni a 4-essel jelölt mana kútnál, mely a mana megduplázásával alaposan megkönnyíti Ornella dolgát. Ha egy másodrendű hőst ez után a mana kúttól északra küldünk, akkor besöpörhetjük vele a folyó közepén található szigeten eldugott varázstárgyat is akár, ám ezúttal ne számítsunk komoly értékre.

Mivel problémás állandóan visszarohangálni Ornellával a bázisterületre, ezért érdemes újabb hőst bérelni, melynek feladata az erősítés szállítása lesz. Ne felejtsük el, hogy ezek a hősök is részesülhetnek az istálló előnyös hatásaiból (S), melynek köszönhetően a körönkénti megtehető távolság nő.

A küldetés során semmiképp ne felejtsük el összeszedni a Death’s Embrace varázstárgy kollekciót, mely nem csak, hogy a legjobban mutat egy nekromantán, de áldásos hatásait tekintve is a legjobb az élőholtak számára.

Tartsunk egy darabig délnek, s útközben ne hagyjuk parlagon a két szembejövő bányát sem. (Mivel azonban nincs egy szál Mercury Lab sem a térkép széltében hosszában, kénytelenek leszünk 5000 aranyért megépíteni a Resource Silo-t a városban) Az e pont alatt néhány zombi kér meg arra, hogy beszéljünk mestereik lelkére, akik nem mások, mint a közelben rejtőző Vampire Prince-ek. A vámpírok nagylelkű ajánlatot tesznek rövid tárgyalás után: vagy 300 aranyat adóznak körönként, vagy átadják a zombikat. Amennyiben az egyesség utóbbi felét választjuk az OK-ra kattintva a zombik, a Vampire Prince-ek és a közeli kunyhók, heti 40 csontváz termeléssel azonnal a birtokunkba kerülnek. A pénz sokkal kevésbé létkérdés a küldetés során, főleg ha a Gold Bag napi 1000 arannyal pótolja ki az itt elveszített 300-at.

Az ötössel jelölt pontnál el újabb Hill Fortot találunk. Végre a Vampire Prince-eket Vampire Lordokká konvertálhatjuk, hiszen csak ennek az upgrade-nek van no-retaliation képessége. Ha nincs elég hely a Vampire Prince-ek számára, akkor érdemesebb először a Hill Fortot meglátogatni, hogy ne veszítsünk semmit. A Hill Fort jelenléte az első három misszió során eddi g teljesen feleslegessé tette az épületek felfejlesztését a városokban. Egészen el vagyunk kényeztetve.

Nem érdemes azonban a szerencsénket kísérteni az 5-östől délre található, a küldetéssel közvetlen kapcsolatban álló csapattal. Aligha nyerhetünk ugyanis Frenzy és Puppet Master nélkül. Mivel így áll a dolog, tudjuk mi a teendő: építsük meg a Mage Guild-et az A városban, majd küldjük vissza Ornellát, hogy elsajátíthassa a megfelelő ismereteket. Ha sem Frenzy, sem Puppet Master nem kerül a tarsolyunkba, nos ez esetben talán a legegyszerűbb még idejében újraindítani a missziót.

Nagyjából mostanában kezdenek el szállingózni a piros hősök is az I’-vel számozott egyirányú kapun keresztül a Hill Fort háta mögé. Szerencsére azonban egyikőjük sem képvisel igazán komoly erőt. Hagyjuk őket szabadon garázdálkodni, még akkor is, ha ezzel épületeket veszítünk. Ornellának sokkal fontosabb dolga is akad perpillanat, mint a piros hősök hajkurászása.

Az lvl 4-5 Dark Magic varázslatok elsajátítását követően Ornella már elég erős ahhoz, hogy az eddig gondosan elkerült csoportnak rontson a 3-as szám alatt. Ha okosan számolunk előre a Battle Griffinek battle dive képességével (az esetek többségében a rendben legerősebb csoportunk a célpont, avagy általában a vámpírok), akár sértetlenül is távozhatunk a csetepaté után. A három szélmalomra pedig biztosan akad egy másodlagos hős, hogy begyűjtse a csordogáló javakat. A kicsinyke nekró szimbólum a Haven lényeinek épülete mellett a térkép által kínált legjobb utánpótlásunk helyét jelöli. Ez az épület is néhány magas szintű foszladozó tetemmel bővíti seregünket. Emellett ebben a térségben található a Death’s Embrace kollekció harmadik darabja is a hatos szám alatt. Ezután már csak a hetes ponthoz kell elverekednünk magunkat, hogy begyűjtsük a negyedik darabot is.

Végül elérkezett az idő, hogy leszámoljunk a szemtelenkedő pirosakkal. Hiába menekülnek azonban, minden igyekezet felesleges az elsöprő túlerővel szemben. Jöhet az 5-össel jelölt csoport, melynek legyőzése után megérkezik Arantir. A környék azonnal sötétségbe borul, s hangulatos köd lepi el a tájat. Két remek nekromantának alighanem dukál ennyi. A Death’s Embrace szettel felvértezve, valamint az egyéb jóságoknak köszönhetően nincs, aki megállítson. Utcu neki a világuralomnak! Éljen az élőholtak birodalma!

A cél innentől fogva a piros AI legyőzése, mely három Renegade Haven városban rejtőzik: B-ben, C-ben és D-ben. A továbbiakban a dolgunk már olyannyira egyszerű, hogy nem is lesz szükségünk egy vázlatos vezérfonalnál többre. Elég ha csak néhány lényegesebb dolgot említek meg, melyekkel útközben találkozunk.
Először is irány a B-vel jelölt város, melyhez közeledve láthatjuk annak a portálnak a bejáratát, melyen a kicsi piros hősök hozzánk özönlöttek. Ideje, hogy felszámoljuk az invázióra tett kísérleteket.

Segítségünkre akad egy manaduplázó kút innen nem messze nyolcassal jelölve.

Ezután kényelmesen bevehetjük magunkat a C városba is, melynek közelében érdemes ellátogatni az Observatory-ba ("Astrologer Tower"), melyet a kilences számmal jelöltem. Ez is egy új fajta épület, mely csak ebben a kiegészítőben található meg. A szerepe röviden összefoglalva annyi, hogy az elkövetkezendő heteket módosíthatjuk 10.000 arany fejében. Ez nem is tűnik olyan nagy összegnek, ha ezáltal egy az élőholtaknak nagyon nem kedvező hetet kiiktathatunk az utolsó csatánkra készülve.

A W alatt egy Witch Hut rejtőzik. Ez felajánlja, hogy egy új skillt tanít meg, ám ez az én esetemben a Destructive Magic volt, így nemet mondtam a nagylelkű ajánlatra, ugyanis az ötödik küldetésig nem fogunk több Memory Mentorral találkozni. Ebből kifolyólag egyelőre kénytelenek vagyunk mindenféle szemétbe ölni a kapott skill pontokat, hogy idejében megszerezzük a nekrók specialitását. A későbbiekben épp elég lehetőség lesz a fejlődésre, így felesleges aggódnunk éppen emiatt az egy elpazarolt skill pont miatt.

A D város felé haladtamban engem egy piros hős köszöntött, ám a hölgyike rövid úton menekülőre fogta kétkörnyi Curse of Netherworld után. Futtában azonban elpotyogtatott valami csillogós holmit: egy Dragon Scale Armort! Azt sajnos nem tudni, hogy az AI ezt egy kereskedőtől szerezte-e be vagy valahol találta, ám mivel a sárkány szett nyolc elemének egyike, ezért ez is elkísér utunk végéig, s előrebocsátom, hogy még hasznos is lesz.

Ha eddig még nem tettük érdemes Arantirral az Enlightenment + Scholar kombinációt választani, így Ornella egyenesen mesterétől tanulhatja el azokat a varázslatokat, amiket eddig nélkülözött. Ha azonban ez a megoldás nem tetszik, akkor érdemes a B és a C városban felépíteni a Mage Guildeket, ha az AI esetleg rest volt, így jó eséllyel Ornella is szert tehet néhány hasznos igére.

Érdemes mind Arantirral, mind pedig Ornellával elérni a megengedett maximális szintet, ugyanis a negyedik küldetés olyannyira húzósan indul, hogy sereg hiányában gyakorlatilag hőseinknek egymagukban kell majd gondoskodni a kötekedő kedvű semleges csoportokról.

Az utolsó csatában személyesen Orlandóval kerülünk szemben a D városban. Őkelme ekkor egy lvl 15-ös hős, ám stateket tekintetében valami 5/11/2/3-mal vagy ehhez hasonlóan nevetségessel találjuk majd szembe magunkat. Ha arra számítunk, hogy ez egy izgalmas csata lesz óriási sebzésekkel, ezrenként mozgó HP-val és egyebekkel… nos akkor a Dungeon és Haven kampányok elkényeztettek bennünket az alap játékban. Ennek éppen az ellenkezője lesz igaz. Sajnálatos módon akárcsak Orlando nekünk is főként a Defense az erősségünk. Sőt Orlando valójában súlyosan a Defense felé specializálódott. Ha jobb egérgombbal megvizsgálgatjuk az egységeit kiderül, hogy valamennyien számtalan, az elszenvedett sebzést csökkentő feattel vannak megpakolva.

Elárulhatom: minden csak nem izgalmas és pörgős, amikor az ember több tucat körön keresztül azt szemléli, amint óriási csoportok csekély sebzéseket osztanak egymásnak. Még az eddig olyan jól bevált Avatar of Death és a megidézett Phoenix is csak közepes mennyiségű sebzésre képes. A lassan zajló harcnak egy nagy előnye van azonban: bőven jut idő, hogy Arantir varázstudományából csemegézzünk. Nyitásként javasolnám a Mass Confusiont, mely Orlando távolsági egységeit teszi használhatatlanná, majd Mass Slow, turbózott Banshee Howl, Mass Weakness, Mass Suffering, Avatar of Death, Conjure Phoenix, Curse of Netherworld, Raise Dead és így tovább. A Mark of Necromancer úgyis kifogyhatatlan mennyiségű manát szolgáltat. Ezt az ostromot csukott szemmel sem tudnánk elveszíteni!


Címkék: heroes of might and magic 5 | játék | tribes of the east | végigjátszás

Share/Save/Bookmark