Driver: San Francisco, ilyet még nem láttunk

A legtöbb autós játék meglehetősen hasonló az adott stílusban. Jelentős változások sincsenek, csupán egyre kifinomultabbak és részletesebbek a játékok, na ezt az állóvizet kavarhatja fel a Driver: San Francisco.

 A városi üldözéses játékok alapvető része az autónk lecserélése, kinézetének megváltoztatása. Ez mindig is egy unalmas és lassú folyamat volt, legyen szó a Need for Speed féle új autó vásárlásáról és tuningolásáról, vagy a GTA féle lopásról, ahol a játék felét a városban való futással töltöttük, mire találtunk egy megfelelő kocsit. Belegondolva, hogy is lehetne ezt megoldani máshogy, hogy reális legyen? Nekem semmi sem jut eszembe, bár lehet a fáradtság teszi, ugyanis a Driver: San Francisco készítőinek sikerült. Vagyis nem egészen. Hogy miről is beszélek? Mindjárt kiderül.

Főhősünk, John Tanner lesz, aki az első Driverben is volt, vele együtt ősellensége, Jericho is visszatér. A sztori érdekesebbé tétele ott kezdődik, hogy már a játék legelején súlyos balesetet szenvedünk és Tanner kómába kerül. Innentől lényegében egy álomvilágban játszódnak az események. De, hogy mitől lesz olyan más az új autó beszerzése? Attól, hogy kapunk egy képességet, melyet Shift-nek hívnak. Ez az, ami a DSF-et egyedivé teszi, a képesség segítségével pillanatok alatt egy másik autó volánja mögé kerülünk, kihagyva ezzel a hosszadalmas keresgélést, vásárlást, fejlesztést, és egyéb nem túl izgalmas dolgokat. Shift használata esetén madártávlatból szemlélhetjük majd a várost és egy kattintással bármelyik kocsiba átülhetünk, kivéve persze az üldözött, illetve üldöző autót. Érdekes megoldás, viszont felpörgeti a játékmenetet rendesen.

Felmerül azonban a kérdés, ez mitől reális? Tény, ami tény, eléggé a határon mozog. Hiszen egy álomban bármi megtörténhet, a kómás betegek többsége pedig nem tudja, hogy kómában van. De épp emiatt veszíti el a realitását is, még a játék szempontjából sem a valós világban történnek az események. Akkor most melyik is? A döntést meghagyom az olvasónak.

Rengeteg lehetőség van egy ilyen történetben, remélkük a készítők ki is használják majd ezeket és egy pörgős, izgalmas játékot fogunk kapni.