Tony Hawk's Pro Skater 2

Ismételten deszkára fel! A nagy elöd mélto folytatása, kissé jobb kivitelben. Röviden ennyi jellemzi a játékot, és az a felejthetetlen hangulat, ami megfogja az embert.
Elöször a saját gondolataimat vetném a virtuális lapra: mivel honapokat vártam a játékra, ezért a CD kézbevétele után még frissében belöktem a meghajtoba, az installt követöen pedig azonnal belevetettem magam a játékba. Megjelennik a kiado, az Activision animja, majd a két készitöé, a Neversofté (állat zenével) és a Gray Matteré (manapság a Wolf III foglalta le öket). És jött az intro. Micsoda intro. Az átlag játék introját egyszer megnézem, és a következö alkalommal lenyomom, mert már nem érdekel. De ezt?! Mindig végignézem, és nagyra tátom a számat (na nem azért, mielött még valaki rosszra gondolna). Hogy a francba csinálják? Egy jo pont az intronak. Jön a menü. Kissé bonyolultra sikerült, mert teszem azt, megint meg akarom nézni az introt, mert annyira tetszett, akkor be az Optionsbe, a Moviesba majd a Cinematicsba. Igazán jobb helyre is rakhatták volna. Mivel kezdö játékos voltam, ezért elöször az irányitást sajátitottam el, ami elsöre kissé bonyolultnak tünt, de teljesen logikusan van felépitve. Akkor ezt el is mondom: a nyilakkal lehet kanyarodni, a trükkök tipusát megadni, a levegöben pörögni és esetenként egyensulyozni (föleg a Manualoknál, de nagy ugrások közben is). A numerikus gombok tartoznak még az irányitáshoz. A 2-es gomb lenyomásával a deszkás jobban összehuzza magát (ugy néz ki, mint akinek már nagyon ki kéne mennie budira), ezáltal gyorsabb lesz, és a gomb elengedésével ugrik. A 4-es gombbal a különféle flipeket tudjuk életre kelteni, a 6-os gomb a grabre (megfogja a deszkát) jo, a 8-as pedig a különféle slideokra (csuszkálás pl: korláton) megfelelö gomb. A figurák tipusait a nyilakkal lehet elöcsalni rejtekükböl. Tehát mondjuk egy kickflip a következö modon hajthatovégre: elég a sik terep, nem kell félcsöbe menni. A numerikus billentyük közül a 2-est és a 4-est kell lenyomni, iránynak pedig a balrát. Ha ez megvan, engedd el a gombokat, de föleg a 2-esröl szállj le. Kész a kickflip. Ha a balra gombot nem engeded el, akkor balra fordul, ami földön 180°-ig, kidobon 360°-540°-ig, félcsöben 720°-ig mehet. Ez függ az irányitott deszkástol, és hogy idöben kezdödik-e a forgás. Lehet kombinálni, mondjuk kickflip+nose manual, ehhez gyorsnak kell lenni, ennyi az egész. A spéci trükköknek egy billentyükombinácioja van, ezt meg kell jegyezni. Mellesleg, ha valakinek nem tetszik az irányitás vagy a trükkök elöhivását akarja átállitani, bátran turkáljon az Options menüben. Az irányitás elsajátitásával meg poénbol kiválasztottam a Create Skater menüpontot, kivácsiságbol. Na, itt aztán van minden, mint a bucsuban. Az állitási lehetöségek: név, suly, fejforma, és ruházat. Hozzáteszem, hogy egy ruhanagyker veszett el a progiban, van egy csomo cucc és mindez tetszölegesen szinezhetö. De a szinezés nem stimmel valahogy. Sajnos elöre beállitott szinekkel lehet csak dolgozni, szoval a Milka fanoknak és divatcsajoknak le kell mondaniuk a szép halványlila és bugyirozsaszin árnyalatokrol, mert olyan itt nincs. Másik gond, hogy a polo szinezése közben néha (nekem mondhatni mindig) megakadt a képen vagy az ujj, vagy a törzs szine, amit ugyan lehetett még állitani, de az eredményt csak a "karakterlapon" csodálhattam meg. És miért pont karakterlap? A figura legyártásánál adott néhány ingyenpont, amit a különbözö tulajdonságokra oszthatunk szét. Ezek közt megtalálhato: Air, Hang Time, Spin, Ollie, Speed, Lip Bal, Rail Bal, Manual (az én forditásaimmal nem biztos, hogy megbékülnétek, ezért irom angolul). Ezenfelül be lehet sorolni a figurát még Street (utcai) vagy Vert (hogymondjam, talán rámpa) kategoriába. Ez szerintem csak formalitás, mert ugyanolyan jo mindenki a félcsöben, mint a korláton vagy kidobon, legfeljebb a speciális mozgások különböznek. Akkor kész vagyok. Jöhet az elsö pálya. Kezdés elött mindig megjelenik egy ablak, ami 10 "küldetést" és a teljesitésért kaphato pénzösszeget tartalmazza. Ezekböl az elsö 3 egy bizonyos pontszám teljesitéséért ad pénzt, utána még 6 küldetés (4 pályánként különbözö, 2 pedig mindehol ugyanaz, ezek a Collect The S-K-A-T-E és a Find The Secret Tape), és a 10. az elöbbiek kivétel nélküli teljesitéséért és a pályán találhato összes bankjegy összegyüjtéséért ad dollárt. Ezeken a pályákon általában vannak "nehezitö" körülmények, például megkergült iskolagondnok elektromos autoval ámokfut a második pályán, részeg taxisok New Yorkban, vak buszvezetö Philadelphiában. Vannak azonban pályák, ahol versenyezhetünk a nagyokkal. Ezeken 3 futam van személyenként, minden futamot értékel egy zsüri, és a két legjobb futam pontszámának az összege adja a végleges pontszámot. Itt a dobogos helyekért adnak pénzt. Itt olyan 95-ös pontszámokkal lehet az ember tuti elsö (esetenként a 91 is elég). A rendes pályákon 2 perc, a versenyeken 1 perc áll rendelkezésre. A megnyert pénzt el lehet (és el is kell) költeni, mégpedig a feljebb emlitett tulajdonságok növelésére, trükkök feloldására, jobb deszka vételére és spéci mozgások megvételére. A menüben még találtok Single Mission, Free Skate, Multiplayer és hasonlo dolgokat. A Single Missionben egy általad kiválasztott deszkással és pályán 2 perces idölimittel mehetsz, ajánlott azoknak, akik nem találják meg azt a helyet, ahol sok pontot lehet gyüjteni. A Free Skateben idökorlát nélkül lehet nyomni, ajánlott kezdöknek az irányitás elsajátitásához vagy uj trükk begyakorlásához. A Multiplayer elég egyértelmü, de a netes játékon kivül lehet 2 embernek 1 gépen nyomni. Ilyen már rég volt. Az a lényege, hogy egy tetszöleges pályán tetszöleges deszkással 10 másodperc alatt egy ugrásbol vagy kombináciobol ki tud több pontot összeszedni. Az idö kevésnek tünik, de oda rak le a gép, ahonnan a pontokat el kell érni, pl: egy korláthoz. Ez nem jelenti azt hogy csak ott lehet ugrani, de a rövididö és a lehatárolt tér (értsd: nem az egész pálya nyilik meg, hanem néhány létezö átjárot lezárnak) miatt jobbat nem nagyon találni. Jöjjön az általános mondando: a játékhoz nem kell erömü, de egy 3D kártya erösen javallott. A grafika nagyobb felbontásban türhetö, nem tul szép, de nem is ronda (ez jo kör volt). És mint minden leirásban lennie kell, most következzenek a hangok, zenék. Ezeket nem véletlenül hagytam utoljára. Azt kell mondanom (és más is azt mondja), hogy a piacon lévö legjobb hanganyag ide lett beépitve. A zenék felülmulhatatlanok, olyan elöadoktol, mint a Papa Roach, Anthrax & Chuck D, Powerman 5000, stb. Nekem nagyon bejönnek. A terepzajok hasonloan jok, a kerekek hangja talajtipusonként változik, az esések közbeni nyögdécselés mintha eredeti lenne. Egyedül az szurta s szemem és a fülem, hogy ha a félcsö szélén nem ugrunk el, csak a levegöben, a semmitöl alátámasztva, akkor is van az a pattano hang és valami csoda folytán az deszkás is elrugaszkodik. De ez tényleg csak aproság, még talán a kissé bonyolult menü irhato a játék rovására. Mindent összevetve ez egy nagyszerü program, király zenével és hangulattal. Ajánlom mindenkinek!