Nexus - The Jupiter Incident

Réges, régen egy messzi-messzi galaxisban...
... gondolhatnátok, hogy most egy Star wars filmrol, játékról következik valami bemutató-féle élménybeszámoló. De nem! Én most egy másik régi ismerosrol, a magyar készítésu Imperium Galactica 2 folytatásáról írnék.
A sokak által kedvelt eloddel órákig képes voltam játszani, lenyugözött részletessége, története, hangulata. Várható volt, hogy a nagy népszeruségnek örvendo játéknak elobb vagy utóbb készül egy harmadik része is. A fejlesztés el is kezdodött, de mióta a játékgyártás legfobb meghatározója a pénz, és a kiadó ebbol a nyersanyagból épp kifogyóban volt, a program hamarosan a "felfüggesztett" polcra került.
A rengeteg név-, és kiadó/fejlesztováltáson átesett játék a kiadás dátumára történetben, és játékmenetben teljesen átalakult. Nincs diplomácia, építkezés, se kereskedelem. Van viszont egy teljesen lineáris sztori és egy gyönyöru grafika. (Röviden úgy is fogalmazhatnám, hogy alig van választási lehetoséged, általában csak egy megoldása van minden egyes küldetésnek.)
Most írhatnék a szép grafikai kidolgozottságról, hanghatásokról, és így tovább. Rendhagyó módon ettol most eltérnék, és inkább felsorolnám a Nexus univerzumában töltött legmeghatározóbb élményeimet.
Sajnos az utóbbi idoben egyre kevesebb idom jut mindenféle játékprogramok tesztelésére. (Többek között ezért nem tudok írni semmiféle bemutatót egy új játékról sem.) Nagy nehezen azért sikerült egy kis idot szentelnem a Nexusra. Elsosorban a kíváncsiság hajtott, hogy mit sikerült kihozni az "IG2 utódja" néven emlegetett játékból. Már nagyon vártam, hogy végre játszhassak egy sci-fi urstratégiával, menedzselhessem birodalmam életét, háborúzhassak különbözo fajokkal, szövetségségeket köthessek, hamarabb fejlesszek ki fegyvereket még mielott a másik nép feltalálja, stb. El kell mondanom, hogy a Nexusban az elobb említett játékmódokra NINCS lehetoség. :-( Igaz ugyan, hallottam már híreket a játék megjelenése elott, hogy ilyen nem lesz, de azért mégis reménykedtem. Az elso traumán túlesve, eloször az érdekes, prögos sztorira lettem figyelmes. Ahogy a két kapitány vitatkozik egymással - teljesen életszeru jelenet, vagy mikor a felfedezohajó egy aszteroidára kiküldve, recsego rádióadásokból tudtam meg, hogy épp mi történik odalent. Nekem egybol az Alien VS Predator játék titokzatosságára emlékeztetett.
A lelkesedésem akkor hagyott alább, mikor elkezdodtek a hosszú - szerintem kissé unalmas - urcsaták. Mivel nincs (vagy csak mi nem találtuk meg) idogyorsítás, akár 10-20 perces is lehet egy urcsata. Valahogy a Homeworld 2 csatái nekem rövidebbnek és akciódúsabbnak hatott. A küldetések egy ido után kezdenek unalmassá, egyhangúvá válni. Mentsük meg ezt, védjük meg azt. Néha elég kiszámítható a történet.
A játék multiplayer részét nem volt lehetoségem kipróbálni, ezért errol a részrol nem tudok nyilatkozni.
Még egy jó pont, hogy a Nexus magyar nyelven is megjelent, így sokkal élvezetesebb a játék azok számára is, akik nem rendelkeznek perfekt angol tudással.
Zárszóként annyit szeretnék, hogy egy remek játékot kapunk a pénzünkért, de én kicsit többre számítottam.