H.A.W.X. 2 - A légi hadviselés új generációja

H.A.W.X 22010 telén jelenik meg a Tom Clancy's H.A.W.X. második része, melyet az Ubisoft romániai csapata fejleszt. Az első résszel jómagam is játszottam, és tetszett. A játékban vadászgépekkel repülhetünk, különböző feladatokat kell teljesítenünk, amik néha könnyűek, néha a magyar nyelv maximális kiaknázása mellett, pár órán keresztül sikerültek csak. A H.A.W.X.-ben a fejlesztők a játékélményt helyezték előre, így nem egy teljes billentyűzetes, 42 ujjas irányítást kell betanulnunk, ami jelentősen növeli a játékélményt. A grafika nagyon szépen ki volt dolgozva, az irányítás teljesen korrekt volt. 3-4 küldetés alatt gyakorlatilag a gépünk teljes arzenálját bemutatták. Ha úgy gondoltuk, kikapcsolhattuk a fedélzeti számítógépet, ilyenkor komoly nyakatekert manőverekbe lehetett kezdeni. Természetesen ilyenkor előfordult, hogy leállt a hajtómű, nem túl dicső véget eredményezve hősies tetteink hosszú listájának.

   

A másik nagy pozitívum számomra az intelligens Wingman rendszer volt. Ha azt mondtam a botoknak, hogy menjenek golyót fogni, mentek, de ugyanúgy hűségesen védték a VIP gépet, illetve engem is. Az ellenség ügyesen manőverezett, nem volt mindig könnyű elkapni őket. Bár a földi egységek gyorsan meghajoltak az akaratom, na meg a géppuskám előtt, de ezen gyengeségüket létszámbeli fölénnyel kompenzálták. Aki szereti konstans géppuskatűzzel szórni a talajt, annak garantáltan jó választás a játék.

A légi csaták azonban sokkal jobbak voltak. Természetesen a jó manőverezéssel ki lehet védeni a ránk eresztett rakétákat, majd egy ügyes hátraszaltóval mi is elküldhetjük jókívánságainkat az ellennek.

Ha a második rész is marad olyan jó, mint az első, akkor nagyon jó kis játékot kapunk.