Battlefield 4 előzetes

Battlefield 4

„Hmm. Főnök! Elfogyott a pénzünk, sürgősen össze kell dobnunk valami FPS-t a népnek, különben éhen fogunk halni! Nem, hát nem emlékszik? A Medal of Honor-t már tavaly elástuk a rajongók szemében. Aha, jó ötlet, szóval most akkor a Battlefield van a soron? Igaza van, egy kis ráncfelvarrás és már mindenki meg is fog őrülni érte. Az első gameplayig pedig minden nap jelentessünk meg egy 15 másodperces teasert, amiből semmi sem derül ki, de legalább felizgulnak rá mint öregapám az keresztrejtvényfüzetre. Vettem, viszonthallásra!”

Szerintem egy hasonló telefonbeszélgetés közben pattanhatott ki az Electronic Arts fejéből a Battlefield 4 fogalma. Szép mondhatom. Na de nézzük, miket tudunk eddig erről az új címről. 

Először is sorra venném azokat a tényeket, amiket a DICE már volt olyan kedves megerősíteni, csak ezek után térek rá a bizonytalan alapokon nyugvó pletykákra. 100%, hogy a soron következő Battlefield rész már a Frostbite motor legújabb, 3.0-ás verzióját fogja használni, melynek újításai sokaknak rögtön szemet is szúrtak az első negyedórás gameplay videóban. A Full HD-s felvételen jól látszott, hogy a fényhatásokkal együtt a víz megjelenéséhez is hozzányúltak, élethűbbé varázsolták. Valamint az időjárási viszonyok is változni fognak mind a szingli, mind a többjátékos, módban, ami azért egy jókora élményt csaphat hozzá a játékhoz.

Patrick Bach, a munkálatok vezető producere viszont elmondta azt is, hogy már elértek addig, ahol már nem számít az engine, hiszen már csak főképp olyan dolgokon javítgatnak, amik szabad szemmel nagyon nehezen, vagy egyáltalán nem vehetőek észre. Szó szerint ezt nyilatkozta az EuroGamer egyik munkatársának:  "Az emberek folyton azt kérdezik, hogy hogyan megy az autó, milyen érzés vezetni, de az nem érdekli őket, hogy milyen csavarok és anyák tartják össze legbelül. Ha a next-gen szóba kerül, nem a poligonok száma és a részecskehatás a lényeg"

Szintén észre lehetett venni, hogy nagyobb szerepet szánnak a környezet rombolhatóságának annál, hogy néha le-lemorzsolódik pár darab az éppen fedezékünkül szolgáló betondarabnak.  Ezúttal már akár egy egész emeletet is a rosszfiúk nyakára robbanhatunk egy jól célzott lövéssel az épület gázvezetékére. Vagy éppen egy járműből tüzelnek ránk, de se fedezékünk, se biztonságos útvonalunk nincsen célponthoz? Sebaj, elő a megviselt sörétes puskánkkal, szórjunk egy kis ólmot az utunkba álló falécekbe és az újonnan előtűnő csatornajáratban futva kerüljük, majd semmisítsük meg a likvidálandó személyt/kocsit. Ennyire egyszerű lenne az egész, ha van elég kreativitásunk, akkor szinte semmi sem állhat az utunkba.

Sajnos előreláthatólag csalódnunk is kell majd, hiszen már most úgy tűnik, hogy a Battlefield 4 csupán a 720p-s felbontást fogja támogatni, ami nem nagyon érthető, hiszen az egyik legnagyobb előnye az ámulatba ejtő grafikai megoldásai, ezentúl egy NEXT-GEN konzolokra is megjelenő címről van szó. Sokan azért is lázadnak, hogy 60 fps-sel fog futni a játék, amit nem értek, hiszen tudományosan bebizonyított tény, hogy az emberi szem körülbelül a 26. FPS-től felfelé már nem érzékeli a különbséget, viszont ha akarnak, hadd rágódjanak rajta.

Rossz hír lehet a Wii U tulajoknak, hogy az Electronic Arts nem kívánja megjelentetni alkotását ezen a platformon. Azzal érveltek, hogy nem akarnak számukra ismeretlen vizekre evezni, ami ez esetben a Nintendo konzoljának különböző feature-eit jelentené. Mi viszont jól tudjuk, hogy az EA egyszerűen csak ki nem állhatja a japán céget (ezt már többször is kinyilatkoztatta), ezért nem áll szándékában foglalkozni az üggyel.

Összefoglalva eddig ennyit tudunk a játékról, amint feltűnik valami újdonság, természetesen közölni fogjuk veletek. Előreláthatólag nagy durranás lesz a Battlefield 4 őszi megjelenése, mi már nagyon várjuk a játékot, és Ti? Mit szóltok hozzá?