Virtuális valóság a Sonytól

A GDC 2014 amerikai játékfejlesztői konferencián leleplezett új headset kiegészítő a játékok virtuális valóságába helyezi a felhasználókat, amellyel eddig soha nem tapasztalt szintre emeli a játékélményt.

A Sony Computer Entertainment (SCE) 2010 óta dolgozik a „Projekt Morpheus” (Morpheus) névre keresztelt fejlesztésen, amellyel a játékosok úgy érezhetik majd, hogy fizikailag is jelen vannak a játékokban. A fejre helyezhető képernyő a PlayStation® kamerával együttműködve oly módon hozza létre az egyedülálló virtuális valóság élményét, hogy a játékos szeme elé vetített kép a fejmozgást követve valós időben változik. A Morpheus reprodukálni fogja a játékos kezét, a benne tartott PlayStation®Move kontrollert pedig a játékban használt eszközre, így olyan érzetet fog kelteni, mintha valóban ő maga harcolna az ellenséggel, például egy kard segítségével.

A Morpheus alkalmazza a Sony Computer Entertainment egyedi fejlesztésű 3D audió technológiáját is, amellyel a hang nemcsak körben, hanem alulról és felülről is hallható lesz, így élethűen ad majd vissza olyan hangokat, mint például a játékos léptei vagy a felette elrepülő helikopter. A hangrendszer emellett szintén követni fogja a fejmozgást, amely tovább fokozza a valóságérzetet a 360 fokos virtuális világban.

A megjelenés után 3 hónappal már több mint 6 millió eladásnál járó PlayStation®4 konzol a vezeték nélküli kontroller, a PS Move és a Morpheus kiegészítőkkel áttörést fog hozni a szórakoztatásban, mind a vizuális és audió élményben, mind a játékok irányíthatóságában, kezelhetőségében és tartalmában.

A fejre szerelhető kiegészítő a kompatibilis játékok kidolgozása érdekében hamarosan elérhetővé válik a fejlesztők számára, ablakot teremtve egy új, izgalmas világba.

A jelenleg zajló San Francisco-i játékfejlesztői konferencia (Game Developpers Conference, GDC) amerikai Sony Computer Entertainment standján a látogatók nemcsak megtekinthetik, hanem négy különböző bemutató játékkal ki is próbálhatják az eszközt. Az EVE Valkyrie (CCP) demójában kipróbálhatják a játékban szereplő űrhajó vezetését, felfedezhetik a Thief (SQUARE ENIX Co., LTD.) sötét árnyakkal teli világát, a The Castle (SCE) játékban tesztelhetik a PS Move használatát, a The Deep (SCE) világában pedig egy cápaketrecből szemlélhetik a veszélyekkel teli mélységet. 

A Project Morpheus prototípus jellemzői:

Összetevő

Processzor, fejre tehető egység

Megjelenítés

LCD

Panel méret

12,7 cm (5 hüvelyk)

Panel felbontás

1920×RGB×1080  (960×RGB×1080 szemenként)

Látószög

90 fok

Érzékelők

Sebességmérő, giroszkóp

Kapcsolat

HDMI + USB

Funkció

3D audio, Social Screen