Mindent elintézhet SMS-ben

Leterhelt menedzserek és fáradt kismamák életét egyaránt megkönnyítő szolgáltatás indult. Az első hazai SMS-asszisztens, az SMSinas.hu rendkívül egyszerű dolgot kínál: minden szöveges üzenetben megfogalmazott kérésünket egy élő inas teljesíti, teljesen ingyenesen.

A Crowd Butler elsőként Magyarországon indította el szolgáltatását, melyet hamarosan több mint 20 további ország követ. A vállalkozás üzleti modellje szerint a felhasználóknak semmivel sem kell többet fizetniük egy termékért vagy szolgáltatásért, mintha közvetlenül ők maguk vásárolnák meg azokat. Így ha valaki pizzát rendel az SMSinas (http://www.smsinas.hu) segítségével, pontosan ugyanannyit fog fizetni érte, mint korábban, a start up pedig a pizzériától kap jutalékot. A különbség, hogy az SMSinas megjegyzi preferenciáinkat, így ha már egyszer rendeltünk, elég azt begépelni a telefonunkba, hogy „kérek egy olyan pizzát, mint legutóbb, az irodámba, 1-re". Az étel a visszaigazolást követően időre a megadott helyen lesz.

Mivel az inas szerepét nem egy szoftver játssza el, hanem ügyfélszolgálati tapasztalattal rendelkező asszisztensek teljesítik a kéréseket, így bonyolultabb feladatokat is adhatunk. Legyen ez egy színházjegyvásárlás, hotelszoba-foglalás vagy egy egyszerű tanácsadás a hétvégi program megtervezéséhez, az SMSinas a legális kereteken belül mindent elintéz.

Az igénybe vett szolgáltatásokért jelenleg kreditkártyával, PayPal segítségével, vagy adott esetben a kiszállításkor, utánvétellel fizethetünk. A későbbiek során azonban arra is lehetőség lesz, hogy a fizetést is SMS-ben hagyjuk jóvá, így semmilyen internetkapcsolatra nincs szükség a tranzakciók befejezéséhez.

Mindeközben a cég szigorúan őrzi személyes adatainkat, így a regisztrációhoz csak egy e-mail címre és egy telefonszámra van szükség, a preferenciáink is ezekkel kerülnek társításra. Az egyetlen nehézség, hogy az indulást követően csak az első ezer magyar felhasználót engedik regisztrálni, a többiek várólistára kerülnek.

Kérések egy inashoz

Az SMSinasnál jelenleg 14 asszisztens teljesíti a kéréseinket, fele-fele arányban hölgyek és urak. Mindannyian rendelkeznek ügyfélszolgálatos tapasztalatokkal, és részt vettek a cég tréningjein. Íme 10 kérés, amit teljesíteni tudnak:

? Kellene egy 42-es fehér ing az irodámba, a lehető leggyorsabban.
? Elutazok nyaralni, ajánlj nekem egy sci-fi regényt.
? Elfelejtettem bort venni a vendégeknek, tudnál hozni otthonra két üveg száraz fehéret?
? Szeretném szombaton elvinni a gyerekeket szórakozni. 6 éves lány és 7 éves fiú. Tudnál ajánlani egy aktív programot?
? Kérlek, hogy a feleségemnek küldj egy szál rózsát óránként, ma reggel 10-től este 6-ig.
? Szerezz nekem két jegyet a Sziget fesztivál második napjára.
? Jégkrémet szeretnék, most, otthonra. Lepj meg!
? Itt van ez a recept. Szerezd be az összes hozzávalót, és kérem őket otthonra, holnap délelőtt 10-re.
? Szeretnénk este kocsmázni a barátaimmal, 5 fiú. Hol lesz happy hour 8-tól?
? Vedd meg nekem ezt a cipőt 42-es méretben, és hozd el a munkahelyemre holnap délelőtt.

Virtuális asszisztenseké a figyelem
Az SMSinas csak a magyar piacon a legelső asszisztensszolgáltatás, az Egyesült Államokban idén indult el a Magic (https://getmagicnow.com/) és a GoButler (http://www.gobutlernow.com/) is, és mindkettő a legfelkapottabb start up cégek közé tartozik. A Magic egy hónapos működése után 12 millió dolláros befektetést kapott a Sequoia által vezetett befektetési alaptól, a vállalatot ezalatt 40 millió dollárra értékelték, és jelenleg 30 ezer jelentkező van a várólistájukon.
Mindemellett a pletykák szerint a Facebook is hasonló szolgáltatás elindítását tervezi, méghozzá Moneypenny néven. Ez egy utalás a James Bond-filmek egy női karakterére: Miss Moneypenny James Bond főnökének, az MI6 vezetőjének, M-nek a titkárnője volt.

Az SMSinas szolgáltatást a Crowd Butler UK Ltd. üzemelteti, mely a frankfurti tőzsdén listázott társaság, a Crowd Mobile leányvállalata.

A cég vezetője, dr. Ulrich Schacht Németországból érkezett hozzánk. A szakember 16 év tapasztalattal rendelkezik az online vállalkozások és banki befektetések területén. Az SMSinas megalapítása előtt Németország legnagyobb partnerkereső cégének volt az ügyvezetője, és a nevéhez fűződik az online társkeresés első európai metakeresőjének a létrehozása is.

Az SMSinas marketing- és technológiai vezetője pedig dr. Daniel Quadt, aki korábban egy utazási információkat publikáló weboldal vezetője volt, majd internetes start up cégeknek nyújtott üzletviteli tanácsadást.

Kapcsolódó weboldal:
http://www.smsinas.hu