Huawei: 41 százalékos bevételnövekedés piaci ellenszélben is

A Huawei fogyasztói üzletága közzétette idei első féléves üzleti eredményét: az üzletág bevétele 41 százalékkal 77,4 milliárd kínai jüanra (11,59 milliárd amerikai dollár) növekedett 2015. első félévéhez képest, és az okostelefon kiszállítások meghaladták a 60 millió 560 ezer darabot, amely 25 százalékos növekedést jelent a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. A Huawei annak ellenére érte el ezt a nagyarányú fejlődést, hogy az okostelefon kiszállítások mértéke csak 3,1 százalékkal nőtt globálisan az IDC szerint. Ezzel az eredménnyel a vállalat felülmúlta az iparág teljesítményét, és piaci részesedése elérte a 11,4 százalékot a globális okostelefon piacon a GfK Piackutató Intézet szerint.

A Huawei jó pozíciókkal rendelkezik ahhoz, hogy a jövőben is folytassa terjeszkedését az okostelefonok, a hordozható eszközök, az okos otthonok és felhő üzletek piacán. Ezzel a vállalat a végfelhasználóknak kívánt megoldások és platformok szolgáltatójává alakul, a felhasználók számára kényelmesebb és intelligensebb lehetőséget kínál ahhoz, hogy digitális összekapcsoltságban élhessenek.

Richard Yu, a Huawei fogyasztói üzletágának elnöke elmondta: „Különösen gyors növekedést tapasztaltunk az olyan hagyományos fogyasztói piacokon, mint Európa, illetve a feltörekvő piacokon is, beleértve Észak-Afrikát, Közép-Ázsiát és Latin Amerikát. Ráadásul a kiemelkedő sikereket olyan piacon könyvelhetünk el, mint az okostelefonoké, ahol rendkívül nagy a verseny. Ez is tanúsítja a Huawei hosszú távú elkötelezettségét az innováció, a fogyasztói trendek, valamint a hazai és a nemzetközi piacokra való összpontosítás iránt. A jövőben tovább folytatjuk együttműködésünket iparági partnereinkkel annak érdekében, hogy kiváló minőségű szolgáltatást nyújtsunk, és olyan innovatív új termékeket fejlesszünk, amelyek egyesítik magukban a technológiát, a minőséget és a stílust”.

Az optimalizált bevételszerkezetnek köszönhetően a tengerentúli növekedés túlszárnyalta a kínait
A Huawei fogyasztói üzletága tovább optimalizálta bevételszerkezetét a 2016 első felében szerte a világon tapasztalható gyors piacnövekedést követően. Ennek eredményeként az anyaországon kívüli piacok 1,6-szor gyorsabban növekedtek, mint az anyaországi kínai. A nemzetközi okostelefon-piacon a Huawei részesedése elérte a 11,4 százalékot. Az 500-600 dolláros okostelefon-piacon a Huawei részesedése a 2015. júniusában mért 15,2 százalékról 25,7 százalékra nőtt.

A hagyományosan felső kategóriás okostelefon-piacon kivételesen erős eredményeket láthatunk. A Huawei a nyugat-európai piacon harmadik helyezést ért el, 11,5 százalékos okostelefon-piaci részesedéssel. Spanyolországban a Huawei-nek sikerült betörnie a csúcskategóriás 600 euró feletti okostelefon-piacra, 9,6 százalékos helyi piaci részesedéssel. Az Egyesült Királyságban és Franciaországban a gyors bevételnövekedés a P9 okostelefon jelentős eladási számainak köszönhető, a piacvezető készülékből ugyanis jelentősen több fogy, mint elődjéből a P8-ból. 

Lengyelországban és Finnországban a Huawei okostelefon-piaci részesedése a 2015. januári 1,8 és 1,4 százalékról 2016. májusára 22,3, valamint 22,1 százalékra emelkedett. A Huawei okostelefon-piaci részesedései Csehországban, Magyarországon, Romániában és Ausztriában mind meghaladják a 10 százalékot.

Az eladások a fejlődő országok piacain is erős növekedést mutatnak: Egyiptomban a Huawei márkaismertsége a 2014-es 11 százalékról 2016-ra elérte a 93 százalékot. Argentínában, Chilében és Törökországban a Huawei okostelefon eladások egy év alatt 200 százalékkal nőttek.

Kínában a Huawei 18 százalékos okostelefon-piaci részesedéssel továbbra is az iparág vezetője. A GFK felmérése alapján a 4-5 ezer kínai yüan árú okostelefonok piacán a Huawei elérte a piaci részesedés 36,7 százalékát.

Az innováció fókuszában a prémium kategóriás termékek
A Huawei az innováció elkötelezettje: a vállalat az elmúlt 10 évben több mint 240 milliárd kínai jüant (megközelítőleg 37 milliárd amerikai dollárt) fordított kutatás-fejlesztésre és éves szinten árbevételének legalább 10 százalékát invesztálja ebbe a területbe. Világszerte 17 kutatás-fejlesztési központot, 36 innovációs központot és 45 képzési központot tart fent, és a több mint 170 ezer fős dolgozói gárdájának 45 százaléka dolgozik a kutatás-fejlesztés területén.

Beruházásainak meg is van az eredménye: a Huawei zászlóshajó termékei, mint a P9, az üzleti felhasználóknak szánt Mate 8, a Honor 8 okostelefonok, és a vállalat első 2 az 1-ben notebookja, a MateBook jó piaci fogadtatásban részesültek. A vállalt nemzetközi szinten 4,5 millió darab P9 és P9 Plus készüléket adott el, 130 százalékkal többet, mint a P8-ból 2015 azonos időszakában. A Mate 8 kiszállításai is meghaladták az 5,5 millió darabot, a MateBook pedig a világ számos országában elérhetővé vált, beleértve az Egyesült Államokat is.

Világszerte kétszer annyi kiskereskedelmi értékesítési pont
A Huawei megduplázta kiskereskedelmi értékesítő pontjainak is a számát 2016 első félévében: az idei év májusában már 35 ezer kiskereskedő kínálta a vállalat termékeit világszerte, ami 116 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest. A GfK szerint a Huawei termékek világszerte 150 ezer üzletben elérhetőek.

Globális együttműködések világszínvonalú partnerekkel
A Huawei továbbra is marketing erőforrásokat fordított többek között a sport, az életmód, a divat és a szórakoztatás területére. A vállalat örömmel kérte fel a márka szóvivőinek a világhíres futballistát Lionel Messit, valamint olyan hollywoodi szupersztárokat, mint Henry Cavill és Scarlett Johannson. Az ő együttműködésük is segítségére volt a márkának, hogy növelje ismertségét világszinten.

A Huawei folytatja az együttműködést piacvezető partnereivel, többek között a Leicával, a Swarovskival, a Harman Kardonnal, az Audival, a Google-lel, a Microsofttal és az Intellel azért, hogy a felhasználóknak fejlett ipari innovációt kínáljon.

A Huawei 2016-ban ismét felkerült a BrandZ Top 100 legértékesebb márkáinak listájára, ahol a 2015. évi 70. pozícióját 20 hellyel javította, így most a listán 18,652 millió amerikai dollár márkaértékkel az 50. helyen szerepel.