Facebookos pályázattal és kiállítással népszerűsíti új fényképezőjét a Canon

A Canon Hungária júniusban a hivatalos Facebook-oldalán hirdette meg „Bulizz a Szigeten és fotózz a Canonnal!” című fotópályázatát amatőr és profi fotósok számára. A pályázatra a világ bármely zenei fesztiválján saját kezűleg fényképezőgéppel készített fotóval lehetett nevezni. A beérkező fotók legjobbjait a rajongói közösségi oldalon folyamatosan publikálta. A pályázatot beharangozó sajtóanyaghoz a fesztiválokon való fotózáshoz hasznos tippeket tartalmazó infografika is készült.

A gyártó zsűrije három nyertest választott ki, akik egy-egy Sziget hetijegyet, Canon-logós pólókat és esőkabátokat kaptak ajándékba, és egy-egy Canon PowerShot G3 X típusú kompakt digitális fényképezőgépet a fesztivál idejére. Azért ezt a modellt választotta a Canon a feladatra, mert a nemrég piacra dobott kompakt digitális fényképezőgép különösen jól használható fesztiválokon. Jóval kisebb és könnyebb egy tükörreflexes készüléknél, 20,2 megapixeles képérzékelője kevés fény mellett is éles, tiszta képeket készít, a gép optikája pedig a 24 mm-es nagy látószög mellett 25-szörös szuperzoomot is kínál, így csoportképek mellett akár a távolban lévő események megörökítésére is alkalmas, és egyszerűen át lehet küldeni a képeket róla egy okostelefonra.

A Canon másik célja az volt, hogy magyar Facebook oldalának rajongói táborát, illetve a tagok aktivitását is növelje a pályázattal, amelyre több mint száz nevezés érkezett. A zsűri által kiválasztott három nyertes fotós, Dobák Balázs, Fellner Felícia és Majchrics Lili Hanna pályaművei, valamint a Szigeten készült friss fotóik a Facebookon kívül egy erre dedikált Tumblr-oldalra is felkerültek. A mikroblog-szolgáltatónál nyitott fiókra szinte az összes beérkezett fénykép kikerült, míg a Canon rajongói oldalán csak egy szűkebb, alaposabban megválogatott galéria található meg. Öt hét alatt összesen 22 bejegyzés került ki a rajongói oldalra, amelyekkel 246 600 felhasználót ért el a vállalat, akik összesen 1500 lájkot kattintottak a bejegyzésekhez. A nevezők, majd később a nyertesek által beküldött fesztiválfotókból összesen 9 album készült, a legjobban sikerült fotókat tartalmazó négy poszt pedig 52 ezer felhasználót értek el. A fotópályázat az újságírók körében is népszerű volt, sok megjelenést generálva ezzel. 

A Canon kampánya egy két hetes fotókiállítással zárul, amelyet szeptember 3-án nyitottak meg a nyertes fotósok legjobb felvételeiből. A megnyitó napjára a vállalat egy sajtóeseményt is szervezett, ahol a Canon PowerShot G3 X mellett a több mint 50 megapixeles felbontású fotókat rögzítő EOS 5DS modellt, illetve a nagyformátumú Canon imagePROGRAF 8400 nyomtató képességeit is demonstrálni tudta a gyakorlatban. A Magyar Sajtófotó Kiállítás nyertes fotóiból is ezzel készítik a papírnyomatokat, az újságírók pedig a gyakorlatban is végignézhették, ahogy a készülék mindössze nyolc perc alatt elkészít egy 1 négyzetméteres területű fotónyomatot, illetve saját nyaralós fotóikból is tökéletes poszterméretű printeket készít. A kiállítást a budai Kelet Kávézó és Galériába szervezte a Canon, így nem csak a fotózás iránt érdeklődőkhöz, hanem a szélesebb nagyközönséghez is eljuthat a kampány. A Facebookon is meghirdetett eseményt a kávézó saját rajongói oldalán is megosztották, hogy még több érdeklődőhöz jusson el a kiállítás híre.

A nyertesek Szigeten készült képei az alábbi linken érhetők el.
A kiállításon ezen fotók válogatása tekinthető meg:
http://canonfesztivalfotopalyazat2015.tumblr.com/