Marketing Expo 2011

Buli

Wolf Gábor

Az idei Marketing Expo 2011 szeptember 22-én került megrendezésre a Lurdy-házban, amelyen mi is ott voltunk, és egész nap szívtuk magunkba a jobbnál-jobb ötleteket. A koránkelők akár már hajnali nyolckor is becsekkolhattak, majd az előadások kezdetéig a különböző kiállítók termékeit, illetve az áruház nyújtotta lehetőségeket is élvezhették. Sőt, még egy nyereményjátékban is részt lehetett venni, amin laptopot nyerhettünk.

Ehhez négy helyen kellett pecsétet összegyűjteni, majd a lőlapot leadni valamelyik állomásnál.

A kiállítók többsége inkább a "személyes", cég arculatát tükröző és mindenhova magával hordozó ajándéktárgyak készítését vállalták: naptárak, tollak, táskák és hasonló dolgok, amiket könnyedén odaadhatunk a betérő potenciális vásárlóknak.

A hivatalos megnyitó 10 órakor kezdődött volna, azonban a kezdés helyett bemondta egy hang, hogy mindenki foglaljon helyet, 5 perc múlva kezdünk. Ez így ment 15-20 percen keresztül.

A kezdés ugyan csúszott egy szűk fél órát, de rövidesen élvezhettük Wolf Gábor előadását. A vezér szakácsként lépett színpadra, szimbolizálva ezzel, hogyan is kell igazán jó marketing-recepetet összeállítani, majd kisütni belőle a jó ötleteket. Íme néhány példa:

Bevallom őszintén, hogy ott a székeken és a melegben ülve kifejezetten egyformának tűnt minden történet, de így utólag visszaolvasva rengeteg okos tippet találtam köztük. Mindenesetre a légkondícionáló az mehetett volna. De az igazi meglepetés akkor következett, amikor finoman közölték, hogy az ebédet oldja meg mindenki maga. Számos rendezvényre szoktam járni, de ilyet még nem tapasztaltam, és a meleggel együtt egy kicsit eldobtam az ékszíjat. Valahogy a marketing előadások görbetükrének éreztem az egész helyzetet, de hamar túlléptem a dolgon, és ebéd után következett Fülöp Zoltán előadása, amely jóval érdekesebbre sikeredett szerintem.

Ő a pénzre váltható hírnévről beszélt, az előadás hangsúlyos része volt, mikor elmondta, ha a szakmában ismeretlen vagy, akkor nem is tehetsz szert hírnévre. Tehát az első lépés a megismerés, amit követ a megértés, majd a bizalom és a támogatás. Zoltán kislánya azt mondta az iskolában, hogy az édesapja gázszerelő. A tanárnő a következő alkalommal megkérdezte Zoltánt, hogy tényleg gázszereléssel foglalkozik-e. Természetesen nem, és nem is értette miért mondta ezt a kislány. Otthon kiderült, hogy a kislány azért híresztelte ezt, mert valójában nem tudja, mivel foglalkozik az édesapja. Zoltán persze elmagyarázta neki, így ki is tisztult a kép. Innen láthatjuk, hogy a megértés milyen fontos.

Ahhoz, hogy híresek legyünk, el kell juttatni magunkat a médiához. A médián keresztül a célpiacok több mint 70 százalékát éred el. Ezt követte egy részletes magyarázata, hogyan is építsünk fel sajtókapcsolatokat, majd hogyan és miként jelenjünk meg a közmédiában.

Összességében elmondanám, hogy az előzetes elvárásaim alatt és felett is teljesített az egész rendezvény. A kiállítók és  a lehetőségek sokasága figyelemre méltó volt, de a kényelem és a komfort már nem kapott akkora szerepet. De hasznos tippekkel és ötletekkel gazdagodva távoztam a Lurdyból.

Nyomtatás
Joomla SEF URLs by Artio