Érkezik a Google Helykereső

PC

Google

A héten a Google két új szolgáltatását prezentálja magyaron kívül közel további 40 nyelven, melyekkel az interneten keresztül történő helykeresést kívánja megkönnyíteni. Ezt követően nemcsak a bal oldali menüsorban lesz megtalálható a Helykereső, hanem a Google működése során először, ha a keresőszót a Google helységnévként azonosítja, akkor automatikusan át is irányítja, így a szokásos eredménylista helyett az új szolgáltatás lép működésbe. Mindezt az a szükség hívta elő, miszerint a webes keresések mintegy 20%-ban földrajzi jellegűek.

 

A Helykereső lényege, hogy térképpel segít navigálni, valamint a találatokban megjelennek a keresésnek megfelelő cégek saját Google Helyek oldalai, elérhetőségei, vonatkozó linkek(Yelp, Zagat, Citysearch), sőt olvashatunk véleményeket, értékeléseket is az adott helyről.(pl.: éttermek) A másik szolgáltatás ehhez a keresési módhoz kapcsolódóan egy újfajta hirdetési lehetőség a vállalkozásoknak, mivel a Helykeresőnél területhez kötve megjelennek jobb oldalt az egyéb hirdetések is.

 

Az új funkció lényege tehát, hogy a Google térképeit használva megjeleníti a keresett szolgáltatáshoz kapcsolódó földrajzi helyeket, illetve a fellelhető összes ilyen vagy hasonló vállalkozást is és mindezek mellé keresési eredményekben megjelenít egy ötcsillagos pontozási skálát, melynek eredményét a weben szörfözők alakítják. A kérdés persze csak az, hogy mennyire gátolhatók meg az előnyös renomé kialakítására törekvő visszaélések, avagy mi történik, ha a tulajdonos mondjuk vállalkozása felvirágoztatására jó párszor maximum pontszámmal jutalmazza üzletét?

 

Az újdonsült szolgáltatás irányításával a Google egyik korábbi igazgatósági csillagát Marissa Mayert bízta meg, aki kedden adott interjújában úgy nyilatkozott, hogy a helykeresést mindig is egy alapvető pillérnek tartotta a világháló számára. Ígérete szerint a Helykereső nem a legutolsó, csak a legújabb fejlesztés, mely rengeteg egyéb újdonságnak is előfutára. „Így végül az egész jóval több, mint pusztán a részek összessége, ugyanis a Helykereső nem csak szervezetté, de jóval logikusabbá is teszi a keresések eredménylistáit.”

 

A Google tehát a kis- és középvállalkozások eddig érintetlen piacára igyekszik nagy erőkkel betörni, a rájuk kihegyezett új, egyszerű, gyors hirdetési lehetőséggel. Valamint a felhasználók számára is megkönnyíti a tájékozódást, csökkenti a zsákbamacskázás kockázatát az új vendéglátóipari egységekkel szemben. Sőt az ígéretek szerint hamarosan nem csak kattintások rengetegét spórolhatjuk meg, hanem az új kereső funkció mobilról is elérhető lesz.

Nyomtatás
Joomla SEF URLs by Artio