A PayPal és az Ipsos előrejelzése szerint a magyarok idén 19%-kal többet fognak vásárolni külföldi webshopokban

PC

Megjelent a PayPal és az Ipsos éves nemzetközi e-kereskedelmi jelentése1. A belföldi és a határon átnyúló online vásárlási szokásokat vizsgáló, 32 országban több mint 28000 résztvevő válaszait elemző kutatás bemutatja a globális e-kereskedelem legfrissebb trendjeit, továbbá tartalmazza a legfrissebb információkat a magyarok online vásárlási szokásairól. Az e-kereskedelemi szektor világszerte töretlenük bővül, az Ipsos előrejelzése szerint Magyarországon 2017-ben az online költések összvolumene 10%-kal fog nőni.

Miért vásárolnak a magyar vásárlók külföldi webshopokban?
A külföldi webáruházakban vásárló magyar fogyasztók számára a jó ár továbbra is kulcstényező. A Kínából rendelő magyar vásárlók 93%-a, a Németországból rendelők 46%-a és az Egyesült Királyságból rendelők 61%-a választotta a felkínált válaszlehetőségekből, hogy az alacsonyabb ár olyan tényező, ami miatt előnyben részesítik a külföldi webshopokban történő vásárlást a belföldiekkel szemben. A kutatásból az is kiderül, hogy a hazai piacon nem kapható árucikkekhez való hozzáférés ugyancsak fontos tényező: ezt a válaszlehetőséget a Kínából rendelő vásárlók 58%-a, a Németországban és az Egyesült Királyságból rendelő magyar vásárlók 61%-61%-a jelölte meg.

A kutatás arra is rákérdez, hogy milyen tényezők növelnék a külföldi webáruházban történő a vásárlás valószínűségét. A kérdésre felkínált válaszlehetőségek közül a legtöbb magyar vásárló a magyar nyelvű vevőszolgálat (36%), és a még több, a belföldi kereskedelemben egyáltalán nem, vagy nehezen hozzáférhető árucikk rendelkezésre állását jelölte meg (33%).

A felsorolt okok mellett számos tényező befolyásolhatja még a külföldi weboldalokon történő vásárlás gyakoriságát. Ilyen tényezők lehetnek az olyan különleges alkalmak mint a karácsony, amikor a válaszadók 52%-a a szokásosnál gyakrabban vásárol külföldi webshopból, vagy a szezonális leértékelések, amikor 29% vásárol többet.

A külföldön vásárló magyarok számára kulcsfontosságú a megbízhatóság
Ahogy a határokon átnyúló vásárlás Magyarországon is egyre népszerűbbé válik, várhatóan egyre jobban megbízunk a külföldi webshopokban, és egyre kevésbé befolyásol bennünket, hogy melyik országból  rendelünk: a kutatás szerint jelenleg a magyarok 48%-a számára közömbös, hogy az online üzlet külföldi, vagy magyar, és 46% ugyan annyira bízik mindkettőben.

Ugyanakkor a belföldön és külföldön vásárló fogyasztóknak egyaránt vannak olyan aggodalmaik, amelyek gátját vethetik az e-kereskedelem további térnyerésének: a belföldi webáruházakban történő gyakoribb vásárlástól az online vásárlók 35%-át tartja vissza az attól való félelem, hogy nem a termékleírásnak megfelelelő árucikket fognak kiszállítani. Ugyan ez a tényező nemzetközi vásárlók 29%-át tartja vissza attól, hogy gyakrabban vásároljanak külföldi webshopokban. Az esetleges visszaküldés magas költségei a belföldi webshopokban vásárlók 36%-át, a külföldi oldalakon is vásárlók 26%-át tartják vissza a gyakoribb vásárlásától.

„A legfontosabb tényező a megbízhatóság: a kereskedőknek könnyen megtalálható, egyértelmű termékleírásokat kell elhelyezni a weboldalukon, és megfizethető szállítási költségeket kell biztosítaniuk a vásárlóik számára” – mondta el Matt Komorowski, a PayPal közép- és kelet európai régiórért felelős ügyvezető igazgatója. „A nemzetközi kereskedelem az online üzletek számára a bevételek növélésének fontos forrása lehet. Vállalatunk az olyan eszközökön keresztül, mint a PayPal PassPort és a PayPal Refundend Returns a magyar vállalkozások számára is új lehetőségeket kínál a kereskedelmi tevékenységük bővítésére.”

Az érem másik oldala: hogyan bővíthető a webshopok külföldi vásárlóközönsége?

A nemzetközi értékesítés minden kereskedő számára komoly esélyt kínál a növekedésre, főleg, ha az e-kereskedelemben rejlő lehetőségeket is figyelembe vesszük. A PayPal rendszerében található 50 legnagyobb külföldi piacokon értékesítő magyar vállalat  adatai alapján az országban továbbra is növekszik az online export, a legnépszerűbb termékkategóriák pedig a digitális termékek/szolgáltatások, az utazással kapcsolatos termékek/szolgáltatások, a divatcikkek, és az autóalkatrészek. A magyar kereskedők számára az Egyesült Államok, az Egyesül Királyság, és Németország jelentik a legnagyobb felvevőpiacot.

Mindazonáltal a most készült kutatás néhány további kihívásra is rámutat:

A teljes kutatást itt lehet megtekinteni.


1 “PayPal Insights 2016” kutatási módszertan: A PayPal megbízásából készített reprezentatív kutatás során az Ipsos országonként 800-2000 fő, 18 év feletti, internetezésre alkalmas készüléket használó személyt kérdezett meg 32 országban (Egyesült Királyság, Írország, Franciaország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Hollandia, Svédország, Belgium, Portugália, Oroszország, Magyarország, Lengyelország, Csehország, Görögország, Izrael, az Egyesült Arab Emírségek, Egyiptom, Dél-Afrika, Nigéria, Brazília, Mexikó, Argentína, Peru, Chile, USA, Kanada, India, Kína, Japán, Thaiföld és Szingapúr). A lekérdezés 2016. augusztus 30. és október 5-e között történt. Az adatok súlyozva voltak a külső torzító hatások kiszűrése érdekében.

Nyomtatás
Joomla SEF URLs by Artio