Exklúzív interjú a Dogfighter készítőivel

Teszt

DogfighterJúnius 14-én, hétfőn jelenik meg a Dogfighter nevű repülős játék, melynek előzetes tesztelését a készítők lehetővé tették számunkra, valamint exkluzív interjú keretein belül válaszoltak néhány kérdésünkre a játékkal kapcsolatban.

A videón is látszik, hogy a 2 éves fejlesztőmunka egyértelműen meghozta  a gyümölcsét. A grafika szép, a gépek és a tárgyak, valamint a környezet részletesen ki lettek dolgozva.

Most pedig következzen a csapattal készített exkluzív interjú, melyben sok hasznos infót árultak el nekünk.

PC Pult: Hogyan találkoztatok? Ha jól tudom, elég sokan közületek különböző helyen élnek, távol egymástól.
Brendan: Sean-nal egy egyetemi előadása során találkoztam először. Azt hiszem, a többiekkel egy bárban találkoztunk, és ott született meg az ötlet :)

PC Pult: Mi ösztönzött titeket a játék elkészítésére? Elég nagy feladatnak hangzik.
Damien: Meguntuk, hogy a legtöbb játék nem úgy működik, ahogy kéne neki. Úgy döntöttünk, megírjuk a sajátunkat. Sok órába telt, de megérte.

PC Pult: A fejlesztés megkezdésekor mi volt a legnehezebb feladat?
Damien: A controller kiegyensúlyozása. Több hónapig tartott.

PC Pult: Miyen programnyelven írtátok a játékot?
Brendan: C++.

PC Pult: Milyen érzés független fejlesztőnek lenni, amikor az EA és az Ubisoft uralja a játékpiacot?
Brendan: Jó.

PC Pult: Melyik DirectX verziót használja a játék?
Brendan: DX9c.

PC Pult: Miért a DirectX9, amikor már elérhető a DX10, illetve a DX11 is?
Brendan: A DX9 a Windows XP-t is támogatja.

PC Pult: OpenGL-t is használhatunk?
Eric: Nem.

PC Pult: 64 bites rendszeren is működik?
Eric: 64 bites Vistán kódolok, nekem működött rendesen.

PC Pult: Miért az Instinct motor használata mellett döntöttetek, amikor ott van az Unreal is?
Damien: Néhány fejlesztőnk, aki a játékon dolgozott, az Instinct fejlesztésében is részt vett.

PC Pult: Ha nem NVIDIA kártyám van, lehet bármifelé problémám a PhysX miatt?
Noxy: NVIDIA kártyával is tudod használni a PhysX-et, valamint nem használtunk hardveres grafikus gyorsítást erőforrás felszabadításhoz.

PC Pult: Hogyan lehet on-line multiplayer játékokhoz csatlakozni? Van egy játékon belüli menü, ahol választhatok szerverek közül?
Noxy: Igen.

PC Pult: Milyen érzés, hogy már majdnem kész a játék?
Brendan: Igazából már tegnap végeztünk a fejlesztésekkel. Hétfőig béta tesztereket kértünk meg, hogy próbálják ki a játékot, és jelentsék, ha valami nem oké.

PC Pult: Mennyi idő alatt lehet végigjátszani az egyjátékos módot?
Noxy: Tournament módban néhány óra kell, hogy szerezz pár medált. Van még az úgynevezett Survival mód, ahol a számítógép újabb és újabb támadásait kell siekresen visszaverned. De a legnagyobb élményt a Deatmatch nyújta egyjátékos módban.

PC Pult: Boltokban is elérhető lesz a játék, vagy csak Steam-en keresztül?
Brendan: Egyelőre csak steamen keresztül.

PC Pult: Van egy másik játék, melynek szintén Dogfighter a neve, és már korábban kiadták. Van valami köze ehhez a játékhoz?
Brendan: Nincs.

PC Pult: Mennyire valóságos, illetve arcade stílusúra sikerült a repülés megvalósítása?
Noxy: Inkább a stílusra mentünk, mint a valóságra. Ahogy Sean is mindig mondja: "Érezd úgy, mintha repülnél, miközben nem is tudsz a repülésről semmit".

PC Pult: Mennyi multiplayer pálya lesz a játékban?
Brendan: 5 pálya, és rengeteg különböző mód.

PC Pult: Lesz esetleg egy mód, ami modern repülőket is implementál a játékba?
moo: Igyekszünk hallgatni a béta tesztereinkre és a játékosainkra, hiszen a jó ötlet mindig jó ötlet, függetlenül attól, honnan jön. De jelenleg nincsenek ilyen terveink. Talán a jövőben.

PC Pult: A játék támogatja majd a különböző konzolos irányító eszközöket?
moo: A vezetékes XBOX360 irányítója teljes mértékben támogatott.

PC Pult: Miért csak a Microsoft irányítóját támogatja a játék?
Eric: Kis csapat vagyunk. Az XBOX irányítójának a legegyszerűbb a támogatása.

PC Pult: A jövőben lesz esetleg több controller is támogatva?
Eric: Ha nagy rá az igény, megoldjuk.

PC Pult: Van esetleg olyan verziója a játéknak, amely Linuxra is installálható?
Brendan: Jelenleg csak a Windowst támogatja a játék.

PC Pult: Ha lesznek dedikált szerverek, a Linuxot is támogatni fogják?
Eric: Csak Windowsra terveztünk dedikált szerverek támogatását.

PC Pult: Lehetséges saját szervert hostolni?
Noxy: Igen, jelenleg ez az egyetlen megoldás. Szerencsére nem kell majd senkinek portokat megnyitnia ehhez.

PC Pult: Lesz ingyenes próba lehetőség a végleges verzió esetében?
moo: Nem.

PC Pult: Lehet Steam nélkül is játszani a játékot?
Noxy: A játék teljesen Steam integrált, nem lehet nélküle játszani. Reméljük senki nem bizonyítja be az ellenkezőjét, ha érted, mire gondolok.

PC Pult: Mi a fő különbség a Dogfigter és a Wings of Prey között?
Noxy: A mienk inkább egy arcade stílusú játék, így nem igazán lehet összehasonlítani őket.

PC Pult: A repülés-modellnél maradva, mennyire realisztikus? Összetörhetem magam úgy, mint a H.A.W.X-ben?
Noxy: Természtesen. Főleg, ha valaki rádlövi az irányítás megfordítót, vagy kilövi a motorodat.

PC Pult: Van a játékban Campaign mód?
Brendan: Nem kifejezetten, de a Tournament mód hasonló hozzá.

PC Pult: Milyen multiplayer módokat tartalmaz jelenleg a játék?
Damien: Van Capture The Flag, Deathmatch és Teamdeathmatch.

PC Pult: A Capture The Flag módban egy zászló van, vagy mindkét csapatnak külön zászlója van?
Damien: 2 külön zászló van.

PC Pult: Van valami időlimit a zászló megszerzésére?
Brendan: Ez a szerver beállításaitól függ.

PC Pult: Lesz valamilyen lehetőség látványosabb manőverekre? Lehet-e például oldalazva vagy fejjel lefelé repülni?
Brendan: Igen, különböző trükkök kivitelezhetőek.

PC Pult: Lehet dugóhúzót csinálni?
moo: Naná!

PC Pult: Lehetőségünk van katapultálni, és elrabolni egy másik gépet?
Sean: Nem (ez nem egy Chuck Norris film :)).

PC Pult: Van valamiféle speciális manőver, pl: kivégzésre?
Brendan: Nincsenek ilyenek a játékban.

PC Pult: Becsapódáskor visszapattan a gép, vagy felrobban?
Eric: Ez függ a sebességtől, a szögtől, valamint a gép állapotától.

PC Pult: Többjátékos módban is lehet botokat használni?
Brendan: Igen.

PC Pult: Hány térkép lesz kezdetben?
moo: 5, de további 2 gyorsan megszerezhető.

PC Pult: Fontos ismerni a pályákat?
Brendan: Igen.

PC Pult: Mennyire nyíltak, illetve zártak a pályák?
moo: A pályák többnyire egy arénára hasonlítanak. Nem túl tágak, de néhány rendelkezik belső részekkel is (pl.: vulkán belesjében repülni, stb.).

PC Pult: Lesznek további pályák is?
Noxy: Igen, legalább plusz egy térkép lesz majd a tartalmi patchben.

PC Pult: A pályák statikusak, vagy vannak mozgó tárgyak is?
Damien: Van néhány mozgó objektum is.

PC Pult: Vannak esetleg légvédelmi ágyúk, vagy egyéb földi célpontok?
Brendan: A jelenlegi kiadásban nincsenek.

PC Pult: Ha jól értem, a felvehető tárgyak eléggé hasonlítanak a nem rég megjelent Blur-ban találhatókhoz. Van, ami instant hatású, de van, amit később lehet aktiválni?
Damien: Igen, azt hiszem nagyjából hasonló a rendszer.

PC Pult: Miután felvettem a különböző fegyvereket, tudok utólag váltogatni köztük?
Noxy: Igen, mind a támadó, mind a védekező fegyverek között.

PC Pult: Azt mondtátok, válthatunk támadó és védekező fegyverek között. Egyszerre csak 2 lehet nálam, vagy több?
Brendan: Több is lehet nálad, de maximum 4 mindkettőből.

PC Pult: Minden felvehető fegyver a gép mindkét oldalára felkerül. A gépfegyverrel együtt lövök velük?
Noxy: Nem, a gépfegyver egy teljesen más fegyver.

PC Pult: Ha túlélek egy becsapódást, megjavíthatom a gépet?
Noxy: Vannak különböző javító csomagok, amiket felvehetsz.

PC Pult: Elvesztem a fegyvereket, ha meghalok?
moo: Igen, de nem kell aggódni, szanaszét hevernek minden pályán.

PC Pult: Vannak különböző játékmenet módosítók, mint pl: dupla sebesség?
Noxy: Igen, vannak.

PC Pult: Lesz valamilyen rendszer, hogy a kezdők kezdők ellen, míg a profik profik ellen játsszanak majd?
Eric: Nem.

PC Pult: Lesz valami globális ranglista is, nem csak a Steames?
Eric: Van pár ranglistánk a játékban is.

PC Pult: Kapok valamiféle speciális elismeréseket a játék során?
Eric: Nem.

PC Pult: Lesz valamiféle csalás elleni rendszer? Sajnos sok játékban tapasztalom, hogy az online játékosok egy része csal.
Eric: Igen, van ilyen rendszer, de a részleteket nem áruljuk el.

PC Pult: Van esetleg pár rejtett easter egg?
Brendad: Természetesen :)

PC Pult: Találkozhatunk majd a legendás Red Baron-nal a játékban?
Brendan: Rengeteg dolgot lehet unlockolni a játékban. Játssz vele, és megtudod ;)

PC Pult: Mennyi repülő van a játékban?
Eric: 7, a Black Death-tel együtt.

PC Pult: Ezek csak megjelenésben különböznek?
moo: Nem csak megjelenésben, de a különböző tulajdonságokban is, mint manőverezhetőség vagy sebesség.

PC Pult: Hogyan repülhetek a The Black Death-el?
moo: A gép akkor spawnol, amikor akar. Néhány játékban nem is fog megjelenni. A pálya közepén tűnik fel, és a hely közlében motorhang jelzi. Ilyenkor mindenki elindul az irányába.

PC Pult: Mennyire szabhatjuk át a repülőket kedvünk szerint?
Brendan: Jelenleg nincs ilyesmire lehetőség.

PC Pult: Milyen jellegű a játék zenéje?
Brendan: Rockos.

PC Pult: Mi a kedvencetek a játékban? Gondolok itt speciális fegyverekre, manőverekre, stb.
moo: A Pharaohs nevű pályán vannak azok a szűk víznyelők. Olyan az egész, mint a Halálcsillag, amikor Luke berepült. Nincs jobb annál, mint ott üldözi valakit.

PC Pult: Lesz esetleg egy hosszabb videó is a játékról?
Noxy: Amint lesz időnk, sajnos a fejlesztés közben a marketinget elhanyagoltuk kicsit.

PC Pult: Vannak esetleg terveitek további játékok készítésére?
Damien: Igen, van néhány ötletünk, de ezek még csak a tervezési stáidumban vannak. Leginkább attól függ, mennyire teljesít jól a Dogfighter.

PC Pult: Kinyitottátok már a söröket az ünnepléshez?
moo: Még nem. Még... :)

Lapunk a bétateszterek között is ott van, eígy hamarosan egy részletes élménybeszámolót olvashattok a játékról!

Nyomtatás
Joomla SEF URLs by Artio